Facebook - שיווק בפייסבוק

תוכן [ הסתר ]
אתר Facebook

הפייסבוק הוא כבר מזמן לא רק רשת חברתית. זהו המקום שבו הכל קורה, המקום שבו כולם רוצים להיות והמקום שבו כולם רוצים להביע את דעתם. אך אט אט, מתברר שהמקום הזה הוא גם מקום בו אנשים מבקשים לשמוע, להישמע ולדון על מוצרים או חברות. שיווק בפייסבוק, אם כן, הוא דבר טבעי ואפילו רצוי, לכל בעל עסק.

זה התחיל בדף עסקי – ומשם לא עצר

ממש כמו שהפייסבוק עצמו הפך להיות עוצמתי ועצום, כך גם הצד העסקי או השיווקי שבו. זה התחיל באפשרות לפתוח דף פייסבוק לעסק ומשם רק הלך והתפתח, עד כדי כך שבכל דף אישי של אדם פרטי, תמצאו לא מעט תכנים שיווקיים.

שיווק בפייסבוק הוא דבר פשוט מאוד כיום. החשיפה של משתמש ממוצע לכל חבריו (ובינינו, רובם הם לא כאלו שאפשר להגדיר בתור חברים, אבל הם בהחלט חלק מהקיר) ולחברים שלהם, ולחברים של החברים שלהם מאפשרת חשיפה אדירה לכל אדם.

אנשים בעלי מכנה משותף הם לקוחות מעולים

הבסיס שלפיו עובד המותג Facebook הוא המכנה המשותף: לכל אחד מהחברים במשתמש הפייסבוקי שלך יש איזשהו מכנה משותף שמאחד אותם. בין אם יש לך 20 בלבד או 800, כולם מתנקזים למרכז משמעותי אחד: אתה. מסיבה זו, יש לכולם הרבה מן המשותף ובוודאי ישנם לא מעט חברים שלכאורה אין קשר ביניהם, אך הם חולקים את אותם תחומי עניין.

מהצד השיווקי-עסקי, מדובר בפוטנציאל אדיר. לאדם שמעוניין למכור משהו, יהיה קל הרבה יותר לעשות זאת דרך הפייסבוק, פשוט משום שהוא יידע בדיוק לאיזה סוג של לקוחות לכוון והיכן בדיוק לפרסם את מוצריו.

לאחר שהוקמו הקבוצות החדשות, שיווק בפייסבוק הופך להיות אפילו פשוט יותר: כל שעל בעל העסק לעשות הוא להצטרף לקבוצות הנכונות ולפרוס שם את משנתו. מדובר בדרך שיווק ופרסום נפלאה, שיכולה להביא תוצאות במהרה. למעשה, פרסום בפייסבוק בדרך זו מקיים את השאיפה של מפרסמים רבים, בצורה הכי לא בוטה שיש: פרסום ישיר.

למה דווקא שיווק בפייסבוק?

זו שאלה שרבים שואלים עצמם: מדוע לפרסם דווקא בפייסבוק ולא ברשתות חברתיות אחרות? מדוע שיווק ברשתות חברתיות כמו גוגל פלוס ולינקדאין אינו נחשב לאפקטיבי באותה מידה כמו הפייסבוק?

התשובה נמצאת בהרגלי הגלישה שלך. חשוב רגע היכן אתה מבלה את רוב שעות הגלישה שלך. חשוב גם על החברים שלך, ועל המקומות בהם הם נוהגים לגלוש. מאז שהפייסבוק חדר לתודעתנו, זהו המקום העיקרי עבור כולם – מפרסמים, בעלי עסקים ואנשים פרטיים כאחד. וזו הסיבה מדוע שיווק בפייסבוק הוא המומלץ מכולם.

עוד דרכים לפרסם בפייסבוק

פרסום ברשתות חברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט מאפשר מגוון גדול מאוד של אפשרויות פרסום, מלבד השימוש בתכונות ה'רגילות' של אותן רשתות, בהן כולם משתמשים. כן, הקיר של הפייסבוק וכפתור ה-Share הם בהחלט לא האמצעים היחידים שעומדים לרשותך.

ראשית, תמיד תוכל לבצע קמפיין פרסום ממומן, אותו אתה מכיר בוודאי מגוגל, בין דפי הפייסבוק. כך, לא רק שהחברים שלך והחברים שלהם ייחשפו להודעות ולפוסטים שתכתוב, אלא שהם גם יחשפו אליך בדרך נוספת – דרך הפרסומות.

אפשרות נוספת, שפרצה לתודעה בערך בתקופה בה הפייסבוק פרץ לתודעה, היא תוכנית השותפים – דרך נפלאה לעשות כסף באמצעות כל פלטפורמה אינטרנטית שעומדת לרשותך. אכן, גם רשת חברתית היא פלטפורמה שניתנת לשילוב במסגרת תוכניות שותפים, וכשמדובר על שיווק בפייסבוק בדרך זו, השמיים הם הגבול.