שיווק ברשתות חברתיות או קידום אתרים

תוכן [ הסתר ]
קידום אתרים או שיווק ברשתות חברתיות

אחת הטעויות שאני נתקל בהן באחרונה יותר ויותר היא של משווקים המחליטים לוותר לגמרי על בניית אתר, ומרכזים את כל מאמציהם בשיווק ברשתות החברתיות. במאמר זה אני אנסה לברר מהן הנקודות אותן צריך להביא בחשבון בעת ביצוע החלטה מסוג זה. אגב, דעתי האישית היא כי שיווק ברשתות חברתיות הוא מאמץ משלים למאמץ קידום האתר, כאשר שניהם ביחד יוצרים אפקט משותף.

בליל מסרים בשיווק החברתי

כבר כיום החלו הרשתות החברתיות להתמלא בבליל של מסרים מסחריים המתערבבים במסרים האישיים, עד שהגולש מוצא את עצמו מתקשה לעקוב אחר כולם ולהפריד בין המסחרי לפרטי. ככל שעסקים רבים יותר נכנסים לתחום, כך הופך הרעש לרב יותר, וכבר היום מתחילים לראות גולשים המשתדלים להימנע מחיבור אל גורמים מסחריים על מנת להימנע מחשיפה למסרים שלהם, שלעיתים מוגשים באגרסיביות יתר.

מי שמחליט לשים את יהבו רק על שיווק ברשתות חברתיות, עשוי למצוא עצמו מתקשה יותר ויותר להעביר את המסר השיווקי שלו, ככל שהמודעות של הגולשים לנושא חסימת המסרים השיווקיים תעלה. כיצד מצליחים להתבלט מעל בליל הלהג השיווקי ברשת? בעיקר על ידי הורדת המסר השיווקי אל הרמה האישית, כלומר לא לדבר אל הקהל שלך בתור מותג או חברה, אלא בדיבור בגובה העיניים, משימה שאולי נראית פשוטה, אך לדעתי היא אינה כזו כלל וכלל.

להיות נחמד ומעניין

על מנת להצליח בשיווק ברשתות חברתיות, עליך להיות באמת חברותי ומעניין, וצריך להודות באמת – לא כולנו כאלה! זו הסיבה מדוע ניסיונות רבים של משווקים לדחוף בכוח את המסרים שלהם גורמים לעיתים לתוצאה ההפוכה – פגיעה במוניטין של העסק בטווח הארוך. מעטים הם אלו שבאמת יודעים ליצור קשר טוב ומתמשך עם הגולשים שלהם, וזאת מאחר והסוד האמתי של שיווק חברתי הוא היכולת ליצור תוכן ויראלי, כלומר תוכן שיגרום לגולשים להפיץ אותו אל חבריהם, ולא בצורה חד פעמית.

זוהי גם הסיבה מדוע עסקים רבים פונים אל אנשי מקצוע שיהיו נחמדים ומעניינים עבורם.

המגבלות הטכניות של שיווק ברשתות חברתיות

היכולות אותן מציעות הרשתות החברתיות למי שמעוניין לבנות בהם את האתר שלו הן מוגבלות מאד. הבעיה העיקרית בנושא זה היא העובדה שכשהאתר שלך נמצא ברשת החברתית, הוא בעצם לא שלך! אם יום אחד תחליט הרשת כי הפרת את תנאי השימוש של הרשת, האתר שלך עלול להעלם, ועמו כל ההשקעה שהשקעת בו.

גם ברמת היכולות הטכניות אותן מציעות הרשתות לבונה אתר לא ניתן להשוות בין שתי האפשרויות. הרשתות החברתיות מציעות יכולת התאמה אישית מוגבלת ביותר לאתר שלך, ולכן הן פשוט לא מתאימות ליישומים רבים כאשר הבולטים ביניהם הוא בניית אתר קניות (ecommerce) וניהול הלידים המגיעים מן האתר.

הרשתות החברתיות אינן מאפשרות התאמה מלאה של עיצוב האתר לצרכים שלך, כך שהאתר תמיד נשאר מוקף במסגרת העיצוב של האתר בו הוא מתארח, כולל לעיתים גם פרסומות המופיעות מסביב לאתר, כולל פרסומות של המתחרים שלך! אלו יכולים לגרום להסחת דעתו של הגולש המבקר באתר שלך, ולאובדן לקוחות.

תפקידו של האתר בתדמית העסק

תפקידו של האתר הוא ליצור את האמינות של המותג אצל הגולש, על מנת שהגולש יהיה מעוניין לשמוע ממנו בעתיד מסרים (שחלקם או כולם שיווקיים). בנוסף אמור האתר להיות נקודת המפגש הראשונה עם חלק ניכר מן הגולשים המגיעים אליו דרך מנועי החיפוש.