פרסום מונחה הקשר - Contextual Advertising
פרסום מונחה הקשר (או באנגלית Contextual Advertising) הוא פרסום בו המודעות המוצגות לגולש מותאמות במיוחד לתוכן הדף הספציפי בו הגולש נמצא. כך, אם הגולש נמצא בדף המספק מידע אודות בגדי ספורט, אז גם המודעות שיוצגו לגולש יהיו סביב נושא זה.
זיהוי תוכן הדף
בכדי להחליט אילו מודעות להציג לגולש, מערכת הפרסום צריכה לדעת במה עוסק הדף בו נמצא הגולש. מידע זה נאסף בדרך כלל באחת משתי דרכים:
- סריקה אוטומטית של תוכן הדף - המערכת שולחת רובוט שסורק את תוכן הדף. במידע והגולש נמצא בדף שעדיין לא נסרק, המודעות שיוצגו יותאמו בדרך כלל לתוכן הכללי של האתר בו נמצא הגולש. הדוגמא המרכזית למערכת מסוג זה היא גוגל אדסנס.
- התאמה לשאילתת חיפוש - כאשר הגולש ביצע חיפוש אחר ביטוי חיפוש מסויים, המערכת תתאים עבורו פרסומות עבור ביטוי חיפוש זה. הדוגמא המרכזית למערכת מסוג זה היא גוגל אדוורדס.
- קבלת מידע מבעל האתר - בעל האתר מעביר מידע אודות תוכן הדף בו נמצא הגולש. הבעיה בשיטה זו שנדרש אמון מלא במידע הנמסר על-ידי בעל האתר. האחת הדוגמאות למערכת מסוג זה היא Kontera.
צד המפרסם
רוב מערכת הפרסום מונחה ההקשר מאפשרות למפרסמים להתמודד על הצגת המודעות שלהם באמצעות מספר שלבים פשוטים:
- בחירת מילות מפתח או ביטויי מפתח הרלוונטיים לקהל היעד שלהם
- הגדרת מחיר לקליק אותו המפרסם מוכן לשלם
- הגדרת מודעת הפרסום אותה המפרסם מעוניין להציג
מערכת הפרסום בוחרת אילו מודעות יופיעו בתהליך של מעין מכירה פומבית, תוך התחשבות במחיר לקליק אותו הציע כל מפרסם ובגורמים שונים נוספים (כגון אחוזי הקליקים על המודעה, איכות דף הנחיתה אליו מפנה המודעה ועוד).
התשלום ברוב רשתות הפרסום מונחה ההקשר הינו בעבור כל קליק על מודעה של המפרסם (שיטה הידועה גם בשם תשלום לפי קליק או Pay Per Click). תשלום זה מתחלק בדרך כלל בין רשת הפרסום לבין בעל האתר בו הופיעה המודעה.
רשתות עיקריות המאפשרות הצגת פרסום מונחה הקשר:
Kontera |
גוגל אדסנס שירות גוגל אדסנס הוא אולי הדרך הפשוטה והקלה ביותר ליצור הכנסה מהירה מן האתר שלך. |