איך כדאי לפרסם מודעות גוגל אדסנס
לא צריך להיות ביל גייטס כדי להבין את הפוטנציאל הפיננסי של האינטרנט. אולם, אנשים רבים שברשותם בלוג או אתר אינטרנט אינם מודעים לכך שאותו פוטנציאל כולל גם אותם: בלי קשר לגודלו של האתר ולהצלחתו, ניתן להרוויח באמצעותו סכומי כסף נאים בהחלט. זה נעשה, כמובן, בעזרת פרסומות, או ליתר דיוק, בעזרת פרסום בגוגל אדסנס.
על Google AdSense
גוגל אדסנס הוא חלק חשוב בעולם המתקדם מאד של תוכניות שותפים, כש"השותף" הפעם הוא, למעשה, לא אחר מאשר מנוע החיפוש הפופולארי. הבסיס פשוט להבנה: בעל האתר נרשם לתוכנת פרסום זו של גוגל, והאחרונה מוסיפה לאתרו מודעה פרסומית כלשהי. על כל לחיצה על הפרסומת באתר, מקבל מנהלו רווח מסוים, בהתאם להסכם שנקבע.
להבדיל מלא מעט תוכניות שותפים, לגוגל אדסנס ניתן להירשם ללא כל עלות או התחייבות. סיפוק הפרסומות נעשה על ידי התוכנה, מתוך רצון להתאים את תוכנה לנושאי האתר. אין ספק שפרסומת של מכונית, למשל, מתאימה הרבה יותר לבלוג מוטורי מאשר לאתר המסקר את תנופת הבנייה בצפת.
ההצלחה מתחילה ממחקר
אפשר להגיד שהתאמת הפרסומות נעשית באופן כמעט אוטומטי. יחד עם זאת, לבעל האתר תפקיד חשוב מאין כמוהו: בעת התקנת התוכנה של גוגל, הוא בוחר את המראה הכללי של הפרסומת, מיקומה, ובעיקר- מילות המפתח שלה. מיותר לציין שהתאמה בין נושא הפרסומת לכתוב באתר חשובה, ותעלה את מספר הלחיצות עליה.
איך מוצאים את המילות המתאימות? באמצעות מחקר שוק, כמובן. מחקר מסוג זה יאפשר להבין אילו ביטויים יכולים להפנות לאתר במנוע החיפוש באופן היעיל ביותר. צריך למעשה להיכנס לראשו של המחפש התמים, ולחשוב מה הביטוי הכללי אותו רוצים שהוא ירשום במנוע החיפוש כדי להגיע לאתר.
פרסומות לא תמיד עובדות
האינטרס העיקרי של גוגל ושל בעל האתר זהה: להגדיל אל החשיפה לפרסומות. אין לסמוך על האטרקטיביות של הפרסומת שתמשוך לבדה את הקוראים, ושמירה על אתר מקצועי ומעודכן חשובה מאד כדי להגדיל את כמות הגולשים בו. הדבר נכון במיוחד במקרה של הסכם תשלום עבור חשיפות, שמעניק את הרווח רק כל אלף כניסות לאתר, למשל.
מעבר לכך, כמובן שאם כמות הכניסות לאתר עצמו מרשימה, אבל הלחיצות על הפרסומת לא באות- ניתן בהחלט לשקול להחליף אותה. התוכנה של גוגל מאפשרת מעקב אחר הרווחים והחשיפות בכל רגע נתון, וחשוב מאד לנצל זאת לצורך התנהלות נכונה.
דגשים כלכליים חשובים
בעת פתיחת חשבון גוגל אדסנס ובהתאם לפרסומות המוצעות על ידי גוגל, ניתן לבחור גם איך יתבצע התשלום: פר לחיצה או פר חשיפה. במאפייני ההסכם, ניתן גם לבחור איך יועבר התשלום (כאשר יגיע לסף המינימלי למשיכה): בדולרים או בשקלים.
מעבר לכך, ישנם כמה כללים חשובים עליהם יש לשמור- אחרת קבלת הכספים נמצאת בסכנה. לדוגמא, אין ללחוץ על פרסומות באתר באופן עצמי, להוסיף אותן לעמוד ריק מתוכן או בכמות גדולה יותר ממה שגוגל מרשה. אפשר "לסמוך" על אנשי גוגל שיעלו על הדברים האלה, והסיכון לא שווה את המאמץ.
גוגל אדסנס הוא כלי חזק ויעיל גם ככה. שימוש נכון בו מאפשר להפוך את העבודה הרבה שמושקעת באתר לרווחית. מחקר שוק על מילות המפתח, מעקב אחר ההצלחה וניסיון להגדיל את התנועה האתר הם כלים מהותיים, שיכולים בעצמם לעשות את ההבדל.