קידום אתרים - SEO

קידום אתרים הוא התחום העוסק בלמידה של האלגוריתמים בהם משתמשים מנועי החיפוש על מנת לקבל את החלטותיהם. התחום ידוע גם בראשי התיבות SEO שהן קיצור של הביטוי Search Engine Optimization. אמנם התחום עוסק בכל מנועי החיפוש, אך כיום רבים מתייחסים אליו כאל קידום אתרים בגוגל, מאחר ומנוע החיפוש גוגל תופס כיום את נתח השוק הגדול ביותר מבין מנועי החיפוש בפער גדול מאד מכל מתחריו.

קידום אתרים כמקור תנועה ייחודי בשלושה מאפיינים עיקריים:

למעשה, קידום אתרים הוא השיטה הטובה ביותר להביא תנועה בעלות נמוכה ולאורך זמן, כך שלדעתי הוא השיטה הטובה ביותר ליצור הכנסה פאסיבית מתמשכת. מסיבה זו חייב קידום אתרים להיות חלק מן האסטרטגיה של כמעט כל בעל אתר רציני.

העובדה שקידום אתרים תופס את הגולש כאשר הוא נמצא בחיפוש אקטיבי משמעותי מאחר והגולש מחפש כרגע מענה לצורך מיידי שלו, ואם בעל האתר יוכל לספק את הצורך הזה, הוא יוכל להפוך את גולש אנונימי ללקוח<, פעולה אותה נהוג לכנות בשם "המרה" (Conversion).

  שיווק ברשתות חברתיות או קידום אתרים?

אחת הטעויות שאני נתקל בהן באחרונה יותר ויותר היא של משווקים המחליטים לוותר לגמרי על בניית אתר, ומרכזים את כל מאמציהם בשיווק ברשתות החברתיות. הראיה שלי את הנושא היא כי שיווק ברשתות חברתיות הוא מאמץ משלים למאמץ קידום האתר, כאשר שניהם ביחד יוצרים אפקט משותף.

 

ביצוע קידום אתרים דורש ידע רב

כיום בודקים מנועי החיפוש מעל 200 גורמים שונים באתר (הנקראים גם סיגנלים – Signals), שביחד יוצרים את הציון הסופי אותו מקבל כל דף, המייצג את רמת ההתאמה שלו למה שהגולש חיפש. ככל שנכיר אחוז גבוה יותר מתוך אותם 200 סיגנלים, נוכל לבצע שינויים באתר, בתוכן שלו ובגורמים חיצוניים אחרים, בכדי לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

על מנת לבצע קידום אתרים בתחומים תחרותיים נדרשת היכרות מעמיקה עם אחוז גדול מתוך הסיגנלים השונים המשפיעים על מערכת קבלת ההחלטות של מנועי החיפוש, וככל שמקדם אתרים יכיר אחוז גבוה יותר מתוך סיגנלים אלו, כך יגדלו סיכוייו להגיע אל המיקומים הגבוהים ביותר גם בתחומים תחרותיים מאד.

אולם מן הצד השני, כדאי לזכור כי קידום אתרים הוא תחום תחרותי, כלומר, מדובר בתחרות בין האתר שלך לבין האתרים של המתחרים שלך. מסיבה זו לא כל מקדם אתרים או בעל אתר צריך להכיר את כל האלגוריתמים של גוגל ולבצע את כל השינויים באתר שלו. מה שצריך לעשות הוא פשוט לעשות יותר פעולות ממה שהמתחרה שלך מבצע, ולכן בתחומים רבים לא נדרש הרבה בכדי להגיע אל מיקומים גבוהים בתוצאות מנועי החיפוש.

האם אני "מתחמן" את מנועי החיפוש?

קידום אתרים מקצועי מבוסס על שיפור האתר בהתאם לצרכי הגולשים, ומתוך כך גם שיפור האתר בהתאם לצרכי מנועי החיפוש. מסיבה זו, ביצוע קידום מקצועי אינו נוגד את האינטרסים של מנועי החיפוש, ואפילו להיפך. אנשי מנועי החיפוש נוהגים להשתתף בכנסים ומפגשים העוסקים בתחום על מנת לכוון את מקדמי האתרים ולהנחותם לגבי אילו פעולות מומלץ לבצע ומאילו פעולות להימנע.

הבעיה מתחילה כאשר מקדמי אתרים מנסים למצוא "פרצות" באלגוריתמים של מנועי החיפוש, על מנת לנצלן בכדי לקדם אתרים שאין הצדקה לקידומם, כלומר, אתרים שלא באמת מציעים תוכן איכותי המתאים לצרכיו של הגולש. שיטת קידום זו ידועה בשם "כובעים שחורים", ומטרתה ליצור שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש בטווח הזמן הקצר, תוך התעלמות מהנחיות מנועי החיפוש ומחוויית הגולש. מנועי החיפוש משקיעים משאבים ניכרים בכדי לאתר את האתרים המקודמים בשיטות אלה ולהענישם, אך תמיד קמים מקדמים חדשים הפועלים בשיטות קידום פסולות אלה.

על מנת ליצור הכנסה פאסיבית יציבה לאורך זמן, אני ממליץ באופן אישי על הישארות באזור הלבן בצורה מוחלטת, מבלי לנסות להשיג תוצאות בטווח הקצר תוך סיכון האתר בטווח הארוך. בתחום הקידום אין באמת קיצורי דרך, ואתרים שהצליחו להשיג מיקומים טובים בזכות שיטות קידום בעייתיות נעלמים בסופו של דבר מן המיקומים אותם השיגו.

גם לאתר קטן יש סיכוי להתקדם?

קידום אתרים לא נועד רק לאתרים גדולים או למקצועני קידום, וגם אתרים קטנים ובעלי אתרים ללא ניסיון רב יכולים ליהנות מפירות קידום של האתר שלהם. הסיבה לכך נעוצה בשינוי משמעותי שחל בהרגלים של הגולשים המבצעים חיפושים במנועי החיפוש.

בשנים האחרונות חל שינוי באורך החיפושים אותו מבצעים הגולשים, וכיום הם נוטים לבצע חיפושים ארוכים יותר, כלומר חיפושים המכילים יותר מילות מפתח. נהוג לכנות חיפושים ארוכים אלו בשם חיפושי "זנב ארוך". יש מספר סיבות שגרמו לשינוי זה, אבל סביר להניח שאחת המרכזיות שבהן היא ההוספה של שירות Google Suggest אל מנוע החיפוש גוגל, שירות המציג לגולש תפריט נפתח המכיל הצעות לחיפושים ממוקדים יותר בעת שהגולש מקליד את השאילתה שלו אל תיבת החיפוש.

העובדה שהגולשים מחפשים דברים מוגדרים ומדויקים יותר, מאפשרת גם לאתרים קטנים לתת לאותם חיפושים מדויקים תשובות מדויקות יותר מהתשובות אותן מסוגלים האתרים הגדולים לספק, ולהשיג מחיפושים אלו תנועה איכותית. התוצאה של שינוי זה היא שגם האתר הקטן ביותר יכול להיות התשובה הטובה ביותר לחיפושים מדויקים מסוימים. מעניינת יותר העובדה כי אחוזי ההמרה גבוהים בצורה משמעותית בתנועה המגיעה מחיפושים ארוכים ביחס לגולשים שהגיעו מתנועה שמקורה בחיפושים קצרים, כך שההכנסה הנוצרת מגולש כזה תהיה בממוצע גבוהה יותר.

  רוצה לעבוד בקידום אתרים (SEO)?

הצטרף לצוות המומחים של חברת קידום האתרים SEO ישראל.

 

מרכיבי קידום אתרים מקצועי

* מחקר מילות מפתח
* בניית תוכן
אחד המשפטים שכדאי לזכור בעת ביצוע קידום אתרים הוא המשפט "התוכן הוא המלך". בניית תוכן איכותי וייחודי הוא הבסיס ליצירת תנועה איכותית ומתמשכת אל אתרך.
* אופטימיזציה של קוד הדף
* אופטימיזציה של מבנה האתר
* פיתרון בעיות
* יצירת מוניטין
* כלי קידום אתרים
כלי קידום אתרים טובים אמנם לא יעשו עבורך את כל העבודה, אך הם יקלו על הפעולות המייגעות ביותר, יחסכו זמן יקר, ויאפשרו לך להתפנות למשימות החשובות באמת.