פרסום מונחה הקשר - Contextual Advertising

פרסום מונחה הקשר (או באנגלית Contextual Advertising) הוא פרסום בו המודעות המוצגות לגולש מותאמות במיוחד לתוכן הדף הספציפי בו הגולש נמצא. כך, אם הגולש נמצא בדף המספק מידע אודות בגדי ספורט, אז גם המודעות שיוצגו לגולש יהיו סביב נושא זה.

זיהוי תוכן הדף

בכדי להחליט אילו מודעות להציג לגולש, מערכת הפרסום צריכה לדעת במה עוסק הדף בו נמצא הגולש. מידע זה נאסף בדרך כלל באחת משתי דרכים:

צד המפרסם

רוב מערכת הפרסום מונחה ההקשר מאפשרות למפרסמים להתמודד על הצגת המודעות שלהם באמצעות מספר שלבים פשוטים:

מערכת הפרסום בוחרת אילו מודעות יופיעו בתהליך של מעין מכירה פומבית, תוך התחשבות במחיר לקליק אותו הציע כל מפרסם ובגורמים שונים נוספים (כגון אחוזי הקליקים על המודעה, איכות דף הנחיתה אליו מפנה המודעה ועוד).

התשלום ברוב רשתות הפרסום מונחה ההקשר הינו בעבור כל קליק על מודעה של המפרסם (שיטה הידועה גם בשם תשלום לפי קליק או Pay Per Click). תשלום זה מתחלק בדרך כלל בין רשת הפרסום לבין בעל האתר בו הופיעה המודעה.

רשתות עיקריות המאפשרות הצגת פרסום מונחה הקשר:

Kontera Kontera
גוגל אדסנס גוגל אדסנס
שירות גוגל אדסנס הוא אולי הדרך הפשוטה והקלה ביותר ליצור הכנסה מהירה מן האתר שלך.