הבאת תנועה לאתר - הבאת טראפיק

אחד הנושאים המטרידים כל בעל אתר רציני הוא השאלה כיצד להביא תנועה לאתר שלו. הבסיס ליצירת רווח מן האתר הוא תנועת גולשים, והבסיס ליצירת רווח מן האתר (או ליצירת החזר על ההשקעה – ROI) הוא יצירת הכנסה כספית הגדולה מסך ההוצאות שהוצאו על הבאת התנועה.

תנועה ממומנת או חינמית

השאלה הבסיסית ביותר בהבאת תנועה לאתר היא האם התנועה היא ממומנת או לא, או במילים אחרות, האם בעל האתר משלם עבור הגולשים המגיעים אליו או לא.

במידה ומדובר בתנועה ממומנת, בעל האתר מעביר תשלום לגורם חיצוני שלו נגישות לתנועת גולשים (בדרך כלל בעל אתר אחר), ובתמורה מקבל גישה לאותה תנועה. הסיכון בהסתמכות על תנועה ממומנת הוא שבמידה והתנועה שהגיעה לאתר שלך לא הצליחה ליצור לך הכנסה שהינה גדולה יותר מן העלות של הבאת התנועה, אז בפועל נותר לך הפסד כספי.

זהו היתרון בתנועה שאינה בתשלום – גם אם לא יצרת ממנה הכנסה, אז לפחות לא נוצר לך בגללה הפסד. זוהי גם הסיבה מדוע קשה מאד ליצור הכנסה פאסיבית אמיתית תוך שימוש באפיקי תנועה ממומנים.

התמקדות מול פיזור אפיקי תנועה

שגיאה נפוצה בקרב אנשי שיווק באינטרנט היא הסתמכות יתר על מקור תנועה אחד. כאשר בעל אתר מתרגל לקבל תנועה ממקור מסוים, אך ברגע אחד מקור התנועה הזה מפסיק להזרים את התנועה הנדרשת, בעל האתר נותר אובד עצות.

דוגמא נפוצה להתמקדות יתר כזו היא משווקים שנפגעו כתוצאה מפעולות ענישה של גוגל (פעולה הידועה בשם Google Slap), ענישה המתבטאת בסגירת החשבון שלהם במערכת גוגל אדוורדס. במידה ומקור תנועה זה היה מקור התנועה המרכזי (ולעיתים אף הבלעדי) של אותו משווק, אז ברגע אחד נעלמה גם ההכנסה שלו.

תנועה חדשה מול תנועה חוזרת

פעמים רבות מתרכזים בעלי אתרים בהבאת תנועה חדשה לאתר שלהם, אך מזניחים את אותם גולשים שכבר הגיעו בעבר אל האתר. כלל חשוב בשיווק אומר שברוב התחומים, העלות של הבאת גולש חדש לאתר גבוהה פי כמה וכמה מן העלות של החזרת גולש שכבר ביקר בעבר באתר.

לדוגמא: לעיתים ניתן באמצעות ביצוע שיווק בדואר אלקטרוני להחזיר גולשים לאתר פעם אחר פעם בעלויות מזעריות באופן יחסי, ואפילו לחזק את הקשר עם הגולש בכל פעם שהוא חוזר. תופתעו לגלות איזה אחוז קטן מבעלי האתרים משתמש בפועל בשיטות אלו בכדי לשמר את הגולשים שבהבאתם לאתר הושקעו מיטב המאמצים והמשאבים.

השיטות המרכזיות להבאת תנועה לאתר

PPC PPC