גוגל אדוורדס - Google Adwords

גוגל אדוורדס - Google Adwords

הפופולאריות הידועה לכל של מנועי החיפוש, הביאה את עולם האינטרנט למצב בו הוא מפרנס לא מעט אנשים. וברור למה: כאשר יש מקום אחד מרכזי (גוגל ואיתו כל שאר מנועי החיפוש) בו נמצאים כולם, אליו גם ילך כל הכסף. וזה נכון לא רק במשימות קידום אתרים תואמות-מנועי-חיפוש, אלא גם בפרסום. הרבה מאוד פרסום.

גוגל אדוורדס הוא מאפשרויות הפרסום הפופולאריות ביותר שקיימות היום בעולם. זוהי למעשה האפשרות שלך לנהל קמפיין פרסומי לכל דבר, אשר ינוהל כולו באינטרנט וייחשף אך ורק לגולשים – בניגוד לקמפיינים ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות, שנעשים בשיטות ה'מסורתיות' של עולם הפרסום.

האם זה שווה את ההשקעה? בהחלט כן.

מדוע פרסום במנועי חיפוש הוא כל כך אפקטיבי?

כפי שציינו, מנועי החיפוש הם כיום מדורת השבט של העולם הגדול, מה שבעבר הייתה הטלוויזיה. כולם נעזרים במנועי החיפוש כדי לחפש מידע, למצוא אתרים ספציפיים או לאתר כאלו שמדברים על נושא מסוים.

כיום, כמות המשתמשים במנועי החיפוש היא בלתי נתפסת: מאות מיליונים משתמשים במנוע חיפוש כזה או אחר מידי שנה, בעוד הרבה יותר מחצי מהאוכלוסייה מודה שהיא עושה שימוש במנועי החיפוש לפחות אחת לכמה זמן.

ומה המסקנה? שמדובר ככל הנראה בפלטפורמה שזוכה לחשיפה הגדולה ביותר כיום בעולם התקשורת כולו – כן, כולל אמצעי התקשורת הישנים יותר וכולל יתר הפלטפורמות שמציעה לנו רשת האינטרנט. ואם זה כך, פלא שרוב המפרסמים חושבים שהיום הכסף הגדול נמצא שם, במנועי החיפוש שאנחנו אוהבים כל כך?

שיווק באינטרנט בעזרת מנועי החיפוש

קשה להאמין שלקח זמן עד שאנשים השתכנעו שמדובר במהלך כדאי. הרי אין פשוט מזה: אם מקום מסוים מושך אליו מאות מיליוני אנשים בכל רחבי העולם, ומשמש יותר ממחצית מאוכלוסיית כדור הארץ, ברור כשמש שהוא יהיה מתאים מאוד גם כפלטפורמת פרסום.

כאשר אדם נכנס למנוע חיפוש, הוא נחשף לכמה מהסמלים שנמצאים שם תמיד. האחד הוא הסמל של גוגל, השני הוא התבנית בה מוצגות תוצאות החיפוש והשלישי הוא הפרסומות, אשר מוצבות שם במסגרת קמפיין גוגל אדוורדס, או בגרסה הלועזית: Google Adwords.

אז איך זה עובד?

לא נפרט כאן לפרטי פרטים את המהות של גוגל אדוורדס, אבל כן נסביר לכם איך זה עובד בגדול. אז ככה: אם אדם מסוים, רצוי בעל פלטפורמה אינטרנטית כלשהי (אתר, בלוג וכדומה) רוצה לפרסם את עצמו, הוא רוכש זכויות לקיום קמפיין במנוע החיפוש של גוגל – וזה כדאי לו מאוד, כי כיום הוא הגדול בעולם, בהפרש ניכר על היריבים.

הזכויות הללו מתורגמות לקמפיין פרסומי בין דפי מנוע החיפוש, הדפים בהם כל אדם ממוצע מחפש ביטויים מסוימים. בפני המפרסם עומדות כמה אפשרויות: פרסום המודעות בראש או בתחתית העמוד, פרסום ב'קוביית' הפרסומות שבצד או יצירת באנרים, שיופיעו באתרים שונים שאליהם הגיע הגולש הממוצע.

כיצד מתבצע התשלום? בהתאם לפעולות שונות שמבצעים הגולשים. לרוב, קמפיין בגוגל יכלול תשלום לחברה מצד המפרסם תמורת כל לחיצה על הפרסומת, משמע: גוגל אפשרה לך לפרסם אצלה והביאה לך לקוח? עליך לשלם בתמורה לכך.

מדובר ברעיון דומה למהות על פיה עובדות תוכניות שותפים, כאשר צד אחד כאן הוא המפרסם, בעוד הצד השני היא חברת גוגל. האם קמפיין כזה באמת אפקטיבי? תשאל את החברות הגדולות במשק, שמשקיעות מיליונים בשנה רק על שיווק באינטרנט.